onsdag den 21. november 2012

Et (stort) dilemma...;-)


i øjeblikket brodere jeg... en pakke-julekalender til min datter, som der jo snart er en "deadline" på....

Og så er det, jeg (ikke) altid, vælger den nemmeste løsning...
 
Først valgte jeg (selvfølgelig) pakkeløsningen:
 
Vis produktside for: Heste i sne
Fra "Permin" "Heste i sne" 34-2623
 
Og så er det lige jeg sidder, glad og åbner pakken og så....
 
For det første... er stoffet meget hvidt, min jul er, sådan... lidt natur hvid...;-)
for det andet...  er stoffet meget grovere end den anden jeg har broderet;-)
for det tredje... er jule-træerne i baggrunden blå, måske en meget blå "blå-gran";-)
(Det meste havde jeg nu bemærket, inden jeg åbnede pakken);-)
 
Så jeg begynder at sætte "mit præg" på projektet...
Andet stof (Aida 5,4 tråd)
Andet garn og farver (især til Juletræer)
 
Og så igang, og jeg brodere og brodere derud af...
og så finder jeg ud af, at de der tal...
de sidder da også "forkert";-)
 
Når man tænker på hvor "stort" et arbejde det er, at brodere sådan en kalender,
syntes jeg det vil være synd, at man ikke kan se motivet den første uge, pga. pakkerne som dækker!
Hold nu helt op... der skal også pakker på...;-)
Nå, men "mine" tal kommer altså "under" broderiet...;-)
 
Som du kan se her:
 er jeg ved at "være i mål..." med lidt friskere trææer;-)

Og så er mit dilemma:
Rundt om træerne er der "skygger" (tror jeg),
skal de så være lyseblå, som på resten af billedet, eller
Skal de være lysegrønne, som friske skud???


Håber du vil komme med din mening... snart...;-)
Mvh.
Mischa
 

3 kommentarer:

  1. Hej
    Jeg tror at "skyggerne" skal være lyseblå,det er jo et snelandskab, så forestiller mig, at det er sne, som er hårdt frosset, og da er lyseblå en rigtig fin farve.
    Hilsen
    May Anna

    SvarSlet
  2. hvis det er skygger skal de ikke være grønne :-) nærmere blålige- violette:-)
    det ser ellers flot ud:-)

    SvarSlet
  3. Ja, i har fuldstændig ret! Tak for hjælpen;-)
    Men jeg undre mig stadig, over de blå juletræer...
    Juletræer skal bare være GRØNNE!!!

    SvarSlet