fredag den 6. april 2012

Farfar`s Fødselsdags kjoler

Her i påsken har vi været til farfar´s 75 års fødselsdag.
Og min ældste datter syntes det kunne være hyggeligt at vi var "ens",
altså lille søster, hende selv og jeg, storebror og far slap;-)
Jeg viste min egen på bloggen d. 8 marts og
Her er pigernes:
Som "grundmodel" brugte jeg: Onion 30015
Jeg forlængede blot T-shirten, til passende længde,
på lillesøster´s (som elsker sløjfer og MEGET pynt)
syede jeg 10 cm. 1.5 cm sort grosgrain-bånd på midt for, 3 knapper og
2.5 cm. bred satinbånd i passende længde til sløjfe (hæftet i siderne og midt for)
 Storesøster (Som bestemt ikke er til pink/lilla mere;-) valgte en mere blå udgave.
Jeg klippede mønstret over 3 cm. under ærmet, vinkelret på trådretningen, til bærestykket,
så klippede jeg 4 cm. mere af, til det sorte "bånd" og vupti havde jeg mønstret;-)
Vi fik mange søde bemærkninger til festen (og tak for dem) og som der var en der sagde:
"Det er dejlig at kunne se hvor børnene hører til"

God påske til jer alle.
Jeg nyder min, i det skønne, friske vejr.
Mischa

1 kommentar:

  1. Hvor er de bare søde :-) I må have været rigtig flotte alle 3.

    Er selv igang med den raglankjole men føj hvor den driller mig i halskanten så kan være jeg kommer græende forbi på lørdag :-)

    SvarSlet